STROKOVNI POSVET NA TEMO
E-KNJIGE
SREDA, 20. junij, 10.00 do 14.00,
Univerzitetna knjižnica Maribor, Glazerjeva dvorana
ELEKTRONSKA KNJIGA:
IZKUŠNJE IZ ŠVEDSKE, ANGLIJE, NEMČIJE – IN KJE JE SLOVENIJA?
Knjige se
spreminjajo. Elektronske knjige so postale realnost in bralci iščejo nove
načine in formate za njihovo prebiranje, najsi gre za bralnik, tablico, pametni
telefon, prenosnik ali za doslej še neznano tehnologijo. Gostje iz Slovenije in
tujine bodo v 30-minutnih predavanjih pojasnjevali, zakaj so bralci bolj
prilagodljivi od založnikov, zakaj tiskana knjiga zaradi novih formatov ne bo
izumrla in zakaj je Slovenija korak za svetom.
Predavajo:
10.00: Johan Greiff,
Švedska, Elib AB, največje distribucijsko podjetje e-knjig za skandinavski
prostor
10.45: Marko Hercog,
Ljubljana, tehnični direktor Študentske založbe
11.15.: Rüdiger
Wischenbart, Avstrija, svetovalec in analitik globalnih knjižnih trgov
11.45 – 12.00 ODMOR ZA KAVO
12.00 Miha Kovač,
Ljubljana, vodja oddelka za razvoj pri Mladinski knjigi
12.45 Michael Bhaskar,
Združeno kraljestvo, Profile Books, neodvisna založba iz Londona
13.15. Mitja Ličen,
Novo Mesto, direktor založbe Goga
UDELEŽBA NA SIMPOZIJU JE BREZPLAČNA.
TUJA PREDAVANJA NA SIMPOZIJU BODO
SIMULTANO TOLMAČENA.
PROSIMO, DA SVOJO
UDELEŽBO POTRDITE DO 15.6.2012 Darji Potočan na press@mariber.si ali
po telefonu 040 547 861.
JOHAN GREIFF sam
sebi pravi »netoholik« in odvisnež od tehnike. Svoj prvi računalnik je dobil
leta 1984, pri osmih letih, svojo prvo e-knjigo pa je prebral leta 1998. Razmah
informacijskih tehnologij je vseskozi spremljal od znotraj in v Stockholmu
študiral marketing in podjetništvo ter po študiju postal svetovalec pri
mednarodni agenciji za blagovne znamke. Maja 2009 je prevzel vodenje vodilnega skandinavskega distributerja za
e-knjige, podjetja Elib, kjer si med
drugim prizadeva, da založniška industrija ne bi ponavljala napak glasbene
industrije.
PREDAVANJE
Digitalna knjiga v Skandinaviji
– obstoječe tržišče in neznana prihodnost
Johan Greiff iz podjetja Elib, ki je vodilni skandinavski
distributer za knjige, bo predstavil trenutno stanje na skandinavsem knjižnem
trgu in izzive, s katerimi se založniki in distributerji srečujejo na manjših
jezikovnih področjih, ko naletijo na konkurenco velikih mednarodnih korporacij.
Govoril bo tudi o tem, zakaj je trg e-knjig v Skandinaviji (ki je najbolj
digitalizirana evropska regija) še zmeraj mikroskopsko majhen in kdo bodo
zmagovalci in poraženci knjižne verige, ko se bodo bralci dokončno poslovili od
papirja in prešli na e-formate.
MARKO HERCOG je tehnični direktor Študentske
založbe iz Ljubljane, kjer je že 10 let odgovoren za potek in realizacijo
knjižne produkcije. Redno spremlja razvoj informacijske tehnologije, se
udeležuje nacionalnih in mednarodnih IT dogodkov in se v zadnjem času vse bolj usmerja v
razvoj e-založništva za slovenski trg.
PREDAVANJE
E-knjiga v Sloveniji:
trenutne tehnične možnosti in perspektive
Vsebina predavanja bo pokrila vse odprte možnosti za plasman
eknjige v Sloveniji, prednosti in omejitve.
RÜDIGER WISCHENBART (1956, Gradec, Avstrija) je
svetovalec za področja kreativnih in kulturnih industrij, globalnega knjižnega
trga, inovacij v knjižni industriji. Opravil je številne raziskave na na
področju globalnega založniškega trga in redno sodeluje z mednarodnimi
institucijami in platformami na področju založništva (BookExpo America, UNESCO,
Evropska komisija). Trenutno vodi lastno podjetje za svetovanje, ki ima sedež
na Dunaju. Več na: www.wischenbart.com
PREDAVANJE
E-knjige različnih
barv in okusov: Kako različne tehnološke, tržne in kulturne sile sooblikujejo
globalni vznik e-knjig
Pregled globalnih trgov e-knjig, s posebnim poudarkom na
»evropski areni«. Kdo so ključni akterji, gonilniki, pravni, ekonomski in
kulturni parametri in drugi relevantni konteksti. Predavanje temelji na
izsledkih raziskave O’Reilly Media: Globalni
trg e-knjige: trenutno stanje in napovedi za prihodnost. Raziskava je
dostopna na: http://tinyurl.com/d4jfmyg
Dr. MIHA KOVAČ je redni profesor na Oddelku za
bibliotekarstvo na Filozofski fakulteti, vodja Oddelka za raziskave in razvoj
na založbi Mladinska knjiga ter avtor številnih člankov in monografij o knjigah
in o knjižnem založništvu.
PREDAVANJE
Kaj je danes sploh še
knjiga?
Pojav elektronskega založništva je povzročil pravi potres v
knjižni industriji in hkrati postavil pod vprašaj naše temeljno razumevanje
knjige in branja. Miha Kovač bo v svojem predavanju orisal razvoj založništva v
zadnjih nekaj letih, opozoril na radikalne spremembe, ki so se zgodile v
knjižnih dejavnostih in pokazal, pred kakšne moralne in etične dileme nas
postavlja vznik elektronskega založništva. V drugem delu predavanja bo opozoril
na nekaj novih raziskovalnih polj, ki so se odprla z vznikom digitalnega branja
in navrgel nekaj misli o tem, s kakšnimi kulturnimi in identitetnimi izzivi se
bodo v digitalni dobi soočili v majhnih jezikovnih skupnostih, kot je
slovenska.
MICHAEL BHASKAR je
direktor za digitalno založništvo pri eni največjih britanskih neodvisnih
založb, Profile Books. Odgovoren je za razvoj digitalne tehnologije, novih
izdelkov in platform, ter za program e-knjig. V zadnjih letih je v veliki meri
sooblikoval javne debate na temo e-založništva. Študiral je na univerzi v
Oxfordu, leta 2011 pa je bil tudi »Young Creative Entrepreneur«, naziv, ki ga
izstopajočim mladim podjetnikom podeljuje British Council. Na Twitterju ga
najdete pod @ajaxlogos.
PREDAVANJE
Kako preživeti: Kaj založnikom
glede preživetja v digitalni dobi sporoča digitalna izkušnja Združenega
kraljestva
Na predavanju bo Michael Bhaskar predstavil trg e-knjige v
Združenem kraljestvu ter z njim povezane grožnje, predvsem glede posredovanja
elektronskih vsebin.
MITJA LIČEN (1977) je študiral politologijo na ljubljanski FDV, sicer pa
rojen in živeč v Novem mestu. Od leta 2001 je član sveta zavoda založbe Goga,
od leta 2009 pa tudi direktor iste zalozbe.
PREDAVANJE
Nove
tehnologije - nove priložnosti
Za
založnike je že napočil čas, ko se
morajo posluževati novih
možnosti in
tehnologij kot sredstva za promocijo avtorjev, svojih izdelkov in nenazadnje za
pospeševanje
prodaje. Skratka, čas je, da založniki nehajo gledati na to, kako jim
elektronske izdaje rušijo utečen poslovni model in energijo raje usmerijo v
učinkovito izrabo vseh novih tehnologij, ne zgolj e-knjig.
Ni komentarjev:
Objavite komentar