ponedeljek

E-knjige


STROKOVNI POSVET NA TEMO E-KNJIGE

SREDA, 20. junij, 10.00 do 14.00, Univerzitetna knjižnica Maribor, Glazerjeva dvorana

ELEKTRONSKA KNJIGA: IZKUŠNJE IZ ŠVEDSKE, ANGLIJE, NEMČIJE – IN KJE JE SLOVENIJA?

Knjige se spreminjajo. Elektronske knjige so postale realnost in bralci iščejo nove načine in formate za njihovo prebiranje, najsi gre za bralnik, tablico, pametni telefon, prenosnik ali za doslej še neznano tehnologijo. Gostje iz Slovenije in tujine bodo v 30-minutnih predavanjih pojasnjevali, zakaj so bralci bolj prilagodljivi od založnikov, zakaj tiskana knjiga zaradi novih formatov ne bo izumrla in zakaj je Slovenija korak za svetom.

Predavajo:

10.00: Johan Greiff, Švedska, Elib AB, največje distribucijsko podjetje e-knjig za skandinavski prostor

10.45: Marko Hercog, Ljubljana, tehnični direktor Študentske založbe

11.15.: Rüdiger Wischenbart, Avstrija, svetovalec in analitik globalnih knjižnih trgov

11.45 – 12.00 ODMOR ZA KAVO

12.00 Miha Kovač, Ljubljana, vodja oddelka za razvoj pri Mladinski knjigi

12.45 Michael Bhaskar, Združeno kraljestvo, Profile Books, neodvisna založba iz Londona

13.15. Mitja Ličen, Novo Mesto, direktor založbe Goga



UDELEŽBA NA SIMPOZIJU JE BREZPLAČNA.

TUJA PREDAVANJA NA SIMPOZIJU BODO SIMULTANO TOLMAČENA.

PROSIMO, DA SVOJO UDELEŽBO POTRDITE DO 15.6.2012  Darji Potočan na press@mariber.si ali po telefonu 040 547 861.


O PREDAVANJIH IN PREDAVATELJIH

JOHAN GREIFF sam sebi pravi »netoholik« in odvisnež od tehnike. Svoj prvi računalnik je dobil leta 1984, pri osmih letih, svojo prvo e-knjigo pa je prebral leta 1998. Razmah informacijskih tehnologij je vseskozi spremljal od znotraj in v Stockholmu študiral marketing in podjetništvo ter po študiju postal svetovalec pri mednarodni agenciji za blagovne znamke. Maja 2009 je prevzel vodenje  vodilnega skandinavskega distributerja za e-knjige, podjetja Elib, kjer si med drugim prizadeva, da založniška industrija ne bi ponavljala napak glasbene industrije.

PREDAVANJE

Digitalna knjiga v Skandinaviji – obstoječe tržišče in neznana prihodnost

Johan Greiff iz podjetja Elib, ki je vodilni skandinavski distributer za knjige, bo predstavil trenutno stanje na skandinavsem knjižnem trgu in izzive, s katerimi se založniki in distributerji srečujejo na manjših jezikovnih področjih, ko naletijo na  konkurenco velikih mednarodnih korporacij. Govoril bo tudi o tem, zakaj je trg e-knjig v Skandinaviji (ki je najbolj digitalizirana evropska regija) še zmeraj mikroskopsko majhen in kdo bodo zmagovalci in poraženci knjižne verige, ko se bodo bralci dokončno poslovili od papirja in prešli na e-formate.



MARKO HERCOG je tehnični direktor Študentske založbe iz Ljubljane, kjer je že 10 let odgovoren za potek in realizacijo knjižne produkcije. Redno spremlja razvoj informacijske tehnologije, se udeležuje nacionalnih in mednarodnih IT dogodkov  in se v zadnjem času vse bolj usmerja v razvoj e-založništva za slovenski trg.

PREDAVANJE

E-knjiga v Sloveniji: trenutne tehnične možnosti in perspektive

Vsebina predavanja bo pokrila vse odprte možnosti za plasman eknjige v Sloveniji, prednosti in omejitve.



RÜDIGER WISCHENBART (1956, Gradec, Avstrija) je svetovalec za področja kreativnih in kulturnih industrij, globalnega knjižnega trga, inovacij v knjižni industriji. Opravil je številne raziskave na na področju globalnega založniškega trga in redno sodeluje z mednarodnimi institucijami in platformami na področju založništva (BookExpo America, UNESCO, Evropska komisija). Trenutno vodi lastno podjetje za svetovanje, ki ima sedež na Dunaju. Več na: www.wischenbart.com

PREDAVANJE

E-knjige različnih barv in okusov: Kako različne tehnološke, tržne in kulturne sile sooblikujejo globalni  vznik e-knjig

Pregled globalnih trgov e-knjig, s posebnim poudarkom na »evropski areni«. Kdo so ključni akterji, gonilniki, pravni, ekonomski in kulturni parametri in drugi relevantni konteksti. Predavanje temelji na izsledkih raziskave O’Reilly Media: Globalni trg e-knjige: trenutno stanje in napovedi za prihodnost. Raziskava je dostopna na: http://tinyurl.com/d4jfmyg



Dr. MIHA KOVAČ je redni profesor na Oddelku za bibliotekarstvo na Filozofski fakulteti, vodja Oddelka za raziskave in razvoj na založbi Mladinska knjiga ter avtor številnih člankov in monografij o knjigah in o knjižnem založništvu.

PREDAVANJE

Kaj je danes sploh še knjiga?

Pojav elektronskega založništva je povzročil pravi potres v knjižni industriji in hkrati postavil pod vprašaj naše temeljno razumevanje knjige in branja. Miha Kovač bo v svojem predavanju orisal razvoj založništva v zadnjih nekaj letih, opozoril na radikalne spremembe, ki so se zgodile v knjižnih dejavnostih in pokazal, pred kakšne moralne in etične dileme nas postavlja vznik elektronskega založništva. V drugem delu predavanja bo opozoril na nekaj novih raziskovalnih polj, ki so se odprla z vznikom digitalnega branja in navrgel nekaj misli o tem, s kakšnimi kulturnimi in identitetnimi izzivi se bodo v digitalni dobi soočili v majhnih jezikovnih skupnostih, kot je slovenska.



MICHAEL BHASKAR je direktor za digitalno založništvo pri eni največjih britanskih neodvisnih založb, Profile Books. Odgovoren je za razvoj digitalne tehnologije, novih izdelkov in platform, ter za program e-knjig. V zadnjih letih je v veliki meri sooblikoval javne debate na temo e-založništva. Študiral je na univerzi v Oxfordu, leta 2011 pa je bil tudi »Young Creative Entrepreneur«, naziv, ki ga izstopajočim mladim podjetnikom podeljuje British Council. Na Twitterju ga najdete pod @ajaxlogos.

PREDAVANJE

Kako preživeti: Kaj založnikom glede preživetja v digitalni dobi sporoča digitalna izkušnja Združenega kraljestva

Na predavanju bo Michael Bhaskar predstavil trg e-knjige v Združenem kraljestvu ter z njim povezane grožnje, predvsem glede posredovanja elektronskih vsebin.



MITJA LIČEN (1977) je študiral politologijo na ljubljanski FDV, sicer pa rojen in živeč v Novem mestu. Od leta 2001 je član sveta zavoda založbe Goga, od leta 2009 pa tudi direktor iste zalozbe.

PREDAVANJE

Nove tehnologije - nove priložnosti

Za založnike je že napočil čas, ko se morajo posluževati novih možnosti in tehnologij kot sredstva za promocijo avtorjev, svojih izdelkov in nenazadnje za pospeševanje prodaje. Skratka, čas je, da založniki nehajo gledati na to, kako jim elektronske izdaje rušijo utečen poslovni model in energijo raje usmerijo v učinkovito izrabo vseh novih tehnologij, ne zgolj e-knjig.